Kolejni klienci ENERGI mogą już płacić za rzeczywiste zużycie prądu

Klienci z kolejnych regionów Polski  mogą już rozliczać się z ENERGĄ według rzeczywistych wskazań licznika. Usługę tę firma udostępniła mieszkańcom regionów kaliskiego, koszalińskiego i płockiego. Od trzech miesięcy korzystają z niej klienci z regionów gdańskiego i słupskiego. Do tej pory zdecydowało się na nią blisko 5 tysięcy gospodarstw domowych.  

Rozliczenia rzeczywiste umożliwiają kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei  pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać. Dzięki tej usłudze klient może samodzielnie rozliczać się ze zużywanej energii w oparciu o podawane przez siebie stany licznika.  Będzie można to zrobić w dwojaki sposób: poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz poprzez sieć Via Moje Rachunki.

Rozliczenia rzeczywiste to kolejna oferta ENERGI  ułatwiająca jej klientom  zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej. Inną możliwością pozwalającą na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – prognozowaną, jest usługa Rozliczenia pre-paid, czyli  instalacja licznika przedpłatowego na życzenie. Rozwiązanie te jest szczególnie korzystne dla osób wynajmujących mieszkania, garaże,  domki letniskowe, itp. Usługa ta jest odpłatna - opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł). Jest już dostępna w oddziałach: gdańskim, słupskim, płockim.

Obie usługi to część innowacyjnej linii produktowej pod nazwą Smart Eco, które  umożliwiają bardziej racjonalne użytkowanie energii, a tym samym obniżenie wydatków. W ramach Smart Eco ENERGA  proponuje takie usługi, jakaudyt energetyczny, certyfikacja energetyczna, liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy.  Smart Eco to również możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, a klientom na pozysknie własnego źródła taniej energii. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania.

Rozwiązania Smart Eco pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama). Pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.

Więcej informacji na stronie www.smarteco.pl.